O sole mio - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Rachelle van den Broek - WaarBenJij.nu O sole mio - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Rachelle van den Broek - WaarBenJij.nu

O sole mio

Door: Rachelle van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

26 Mei 2017 | Frankrijk, La Souterraine

Che bella cosa! Ik ben dan niet in Italië, maar ook hier schijnt de zon op mijn gezicht en op mijn benen die ineens zin kregen in een allergische reactie en ondanks de vele smeerpartijen na iedere dag rode vlekken vertonen. Gelukkig zijn ze 's ochtends weer verdwenen. Net als deze ochtend toen ik om 7u met pijn in het hart (en mijn maag, want ik had geen ontbijt) Gargilesse verliet. Gelukkig was er 10km verderop een dorpje met een bakker. Een stokbrood en een croissantje waren wel nodig met de monsteretappe die ik voor de boeg had. 33km in zeker 28° en tot aan Crozant heuvel op en heuvel af. En dan ook serieuze heuvels, en niet die nepheuvels in de Ardennen. Ik dacht ik deed er 35 van Mazée naar Rocroi dan moeten die 33 hier ook wel kunnen. Maar ze waren toch een stukje hoger en een stukje dieper.
De slingerpaadjes in het bos waren erg avontuurlijk en helemaal mijn ding! Voelde echt als een tracking door de jungle! Maar omdat je daar niet met 5km per uur kunt doorsjeezen nam dat veel tijd in beslag.

Toen ik in Crozant op de heuvel met een prachtig uitzicht op het meer aan het lunchen was kwam er een groep Fransen voorbij die oneindig veel vragen had over mijn camino. Ze waren allemaal hartstikke lief en vonden mij super dapper. Ze wensten me allemaal heel veel succes en dat gaf toch een extra boost voor die laatste 14km. Ik volgde een stukje de rivier La Sédelle waar heel veel impressionistische schilders ooit hebben geschilderd. Om de zoveel meter stond er een bordje met het schilderij dat op die plaats geschilderd zou zijn. Erg interessant natuurlijk! Verder zaten er bij de rivier heel veel Fransen te picknicken die nog een dag vrij hebben.

Nadat ik de mooie natuur uit was, moest ik zoals gewoonlijk de laatste kilometers op asfalt dat zo heet was dat de warmtekringeltjes ervan af kwamen! Na 25km was mijn water natuurlijk weer op. Ik liep richting het enige caféetje in het dorpje voor een koud drankje maar ik werd doorgestuurd naar de begraafplaats, waar ik dan maar flink wat water heb getapt. Ik dronk vandaag 3 liter water en moest maar 1 keer naar de wc rara waar is de rest allemaal gebleven? Ook de slangen lijken van het warme weer te houden. Vandaag zag ik er weer 2! (En een heel mooi hert dat 's ochtends in het bos voor mij liep).

Zometeen ga ik met 2 Franse pelgrims eten die net ook in de refuge zijn aangekomen. Ik heb ze eigenlijk onderweg niet ingehaald terwijl ze voorbij Gargilesse zijn vertrokken en later zijn aangekomen dan ik. Maar het is dan ook geen wedstrijd, en dat moet ik soms nog wel even uit mijn hoofd zetten. Ik ben namelijk erg competitief ingesteld dus ingehaald worden is al helemaal not done!
Er zwerft 1 dag voor mij ook nog een groep rond van 5 Italiaanse mannen. Ik hoor telkens de verhalen bij de refuges en ik zou het wel vet vinden om ze tegen te komen.

Dit weekend staan er nog 2 etappes van rond de 30km op de planning met 30 graden. Dus helaas geen zondag-uitslaapdag deze week. Maar gelukkig ga ik weer een natuurgebied in dus als het goed is loop ik lekker beschut.   Dinsdag kom ik met 10mm regen aan in Limoges, dat weerbericht mag wat mij betreft veranderen. O sole mio!


Rachelle

P.S. van al dat wandelen wordt mijn reislust nóg groter. Misschien moet ik eens een dagje nadenken over een bestemming voor volgend jaar?

P.P.S. er staat la Souterraine omdat dat de dichtstbijzijnde plaats is van het onbekende plaatsje St. Germain Beaupré

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 172919

Voorgaande reizen:

05 Juni 2021 - 12 Juni 2021

Omdat het kan

25 April 2017 - 30 Augustus 2019

Rachelle naar het einde van de wereld

14 Juni 2018 - 06 Juli 2018

Trans-Mongolian Adventure

13 Maart 2018 - 21 Maart 2018

DUSHI CURAÇAO

03 April 2017 - 16 April 2017

Jordanië

01 September 2014 - 30 Juni 2015

Partir pour Paris

Landen bezocht: