Leven als God in Frankrijk - Reisverslag uit Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk van Rachelle van den Broek - WaarBenJij.nu Leven als God in Frankrijk - Reisverslag uit Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk van Rachelle van den Broek - WaarBenJij.nu

Leven als God in Frankrijk

Door: Rachelle van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

24 Mei 2017 | Frankrijk, Neuvy-Saint-Sépulchre

Ik denk dat ik wel mag zeggen dat de laatste paar dagen de uitdrukking "Leven als God in Frankrijk" wel van toepassing is. Wat is het toch fijn hier! Iedere dag vind ik het zo jammer om de plek waar ik ben beland te verlaten, maar iedere avond arriveer ik op de volgende bestemming die minstens even fantastisch is!

Gisteren kwam ik na een bewolkte en frisse ochtend om 13u al aan in Châteaumeillant, waar ik had afgesproken met een vriend uit Nederland (die ook nog eens dropjes, voetcrème en broek voor mij had meegenomen, held!). We dronken 's middags wat glaasjes rode wijn met een lekker stukje kaas en olijven en na een paar uur kwam dan toch eindelijk de zon. Een restaurantje zoeken was zo gemakkelijk nog niet maar uiteindelijk waren we in de hemel beland! We kregen een bordje met amuses, een salade met paté, een steak met een soort aardappel-erwtencrumble en een gegrilde tomaat en toen kwam de kaas! Hallelujah! De serveerster kwam aan met een karretje met kazen, de ene nog lekkerder dan de andere! We mochten kiezen van welke kazen we een stukje wilden en daar kregen we ook nog een lepeltje sinaasappel-, pruimen-, of abrikozenmoes bij. Ik koos voor de Chambérat, een stukje geitenkaas met bieslook en een stukje Roquefort. Man, bij die laatste kreeg ik echt een smaakorgasme, die was wel zó lekker! Ik begon steeds kleinere stukjes te eten omdat ik niet wilde dat ie op ging. Daarna kregen we nog een stukje chocoladetaart met een muntsausje en een koffie na. We dronken ook nog een frisdrank en een karaf wijn tijdens het eten en dat alles voor maar 24,- pp. Het was nog heerlijk warm toen we met onze volle buiken en mijn afterdinerdip rond half 11 terug naar onze slaapplaats liepen. Wat een fijne dag was dat!

Vandaag stonden er 37,5 kilometers op het programma, maar het maakte niet uit hoe laat ik op mijn slaapplaats zou aankomen dus ik kon het lekker rustig aan doen met die warme zon op m'n bol. Gisteren ook nog 3 pelgrims ontmoet ( 1 Franse man en 2 Franse vrouwen), maar ze liepen allemaal maar tot La Châtre en toen was ik pas op de helft. Ik dronk wat in dat leuke stadje en ging snel door om ergens in de natuur een rustig plekje te zoeken waar ik mijn schoenen uit kon doen en mijn lunch kon opeten. Hierna was het nog zo'n 15km dus ik moest even doorstappen. In het stadje op 10km van mijn slaapplaats was mijn water op en heb ik de rust op een kerkhof verstoord door mijn flessen te vullen en mijn hoofd ook nog even onder de kraan te hangen. Wat was dat lekker verfrissend. De laatste 5km trapte ik nog bijna op een slangetje en liep ik langs een B&B met een zwembad waar ik een heeeeeele jaloerse blik op heb geworpen. Maar mijn slaapplaats is gelukkig nog vele malen beter!

Na ongeveer 53000 stappen kwam ik eindelijk het stadje binnen en ik kon zelfs nog een glimlach op mijn vermoeide gezicht toveren voor een foto. Toen was het nog even zoeken naar de slaapplaats. Het is een refuge voor 10 personen maar ik ben weer de enige dus ik kan lekker naakt rondlopen haha! Ik maakte van de spullen die ik nog had (pasta, kaas, tomaatjes en een zakje mosterd) een maaltijd die ik in een doosje deed zodat ik het bij het meer kon opeten. Wat een prachtig uitzicht had ik tijdens mijn dinertje aan het meer met een ondergaande zon en het was er zo heerlijk rustig! Als ik een tent had gehad, had ik 'm daar neergezet. Wat zou het fantastisch zijn om met zo'n uitzicht in slaap te vallen en wakker te worden.

Toen ik terug in de refuge was heb ik nog een lijst met gegevens ingevuld en bekeek ik de info van mijn voorgangers even. De jongste op de lijst was een vrouw van 37 en de rest was allemaal 50+. Iedereen kwam ook vanuit La Châtre, en er was niemamd zo gek geweest als ik om helemaal vanuit Châteaumeillant te komen! Misschien moet ik eens minder gaan wandelen, want het gaat allemaal wel erg snel zo!

Morgen naar Gargilesse-Dampierre een soort kunstenaarsplaatsje, dus vast iets voor mij. Het is een korte etappe van maar 25km ongeveer dus ik hoop er op tijd aan te komen zodat ik veel kan zien en ook nóg bruiner te worden tijdens een middagdutje in de zon.

Tot snel weer!


Rachelle

  • 26 Mei 2017 - 14:10

    Jose:

    Hallo,

    Wat gaat t ongelofelijk snel als je op de kaart kijkt, je bent al halverwege Frankrijk. Je heb nog goed je tempo,
    en weer leuke foto's.
    Met kleur zal t wel goed komen, je gaat steeds meer zuidelijker. goed smeren.
    Ga je goed, Jose.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 172837

Voorgaande reizen:

05 Juni 2021 - 12 Juni 2021

Omdat het kan

25 April 2017 - 30 Augustus 2019

Rachelle naar het einde van de wereld

14 Juni 2018 - 06 Juli 2018

Trans-Mongolian Adventure

13 Maart 2018 - 21 Maart 2018

DUSHI CURAÇAO

03 April 2017 - 16 April 2017

Jordanië

01 September 2014 - 30 Juni 2015

Partir pour Paris

Landen bezocht: